Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K11a50r41l38a 78M45i20k93o28v34á 1370609855189

Jsem tedy ochotna diskuzi u článku Lesany... otevřít, ať tady v komentářích není chaos, nicméně mi to nejde - ta možnost už je uzavřená, jakmile diskuzi jednou zakážu? Nevíte prosím někdo?

0/0
20.5.2015 17:31
Foto

J38a51n64a 70M97a42j79o19v96á 4385772696283

Karlo, nemám pro Vás odpověď co s jednou uzavřenou diskusí - nevím, to je spíš otázka na někoho z adminů, zkuste jim napsat, chcete-li.

Za sebe spíš názor na diskuse (berte nebo nechte být, jen píši jak to na mne působí) pod Vašimi blogy a vaši v zásadě neúčast v nich.

Píšete o kontroverzním tématu a diskuse podle toho "vypadá". Objevují se v ní různé pohledy, různé názory, další otázky. Je vidět, že ji sledujete, občas vstoupíte nějakým příspěvkem, nereagujete ale na otázky, nebrzdíte (jde to i jemně, mrkněte třeba do diskusí k Dáše Stárkové) extrémy, nepomáháte vyjasňovat nedorozumění. 

Na mne to působí...jak to nazvat...neodvážně. A nakonec pak vlastně děláte svému vlastnímu tématu medvědí službu tím, že v diskusích se nelze sladit a nakonec jsou velmi militantní a někdy až úsměvné. Všechno je potřeba se učit. I to, jak ustát polemiky s diskutujícími. Zvlášť, chcete-li řešit závažná témata, lze se v nich mnohé naučit (vyzkoušeno na vlastní kůži) i o tom, jak vnímá komunita jako celek. 

Tím ale nechci říci, že by cokoliv bylo povinné. Nemusíte diskuse otvírat, nemusíte si je hlídat, můžete zůstat "za bukem". Vše se smí a je to skutečně Vaše volba. Na druhou stranu se tím připravujete možná o to nejcennější. O kouzlo přimět ostatní k přemýšlení a nechat sebe samotnou ovlivnit zase těmi, jimž za diskusi pod článkem stojíte.

+1/−2
20.5.2015 18:23
Foto

K32a77r18l80a 37M80i39k25o87v12á 1700909365759

Pani Majová, bohužel existují lidé, které nepřiměje přemýšlet v jiných mezích, než jaké si sami nastavili, patrně nic. Jak pozoruji v předešlých diskuzích, u takových lidí je diskuze vyčerpávající, točící se v kruhu a hlavně nikam nevedoucí, protože se dotyčný své představy nechce vzdát a bude dále tvrdit, že černá tabule je bílá, i kdyby měl před sebou tabuli černou jak noc. Pokud někdo nazve nebezpečnost Kristellerovy exprese mýtem, měl by se hádat s poznatky Světové zdravotnické organizace, ne se mnou. Pak už vnímám jako naprosto zbytečné s takovými lidmi diskutovat, když neberou vážně v potaz ani poznatky, které jsou - nebo by měly být pro porodníky jakousi Biblí. Jsou tady lidé, kteří evidentně nechtějí vidět pravdu - chtějí se pouze hádat - a to je pro mne neúrodná, vyprahlá půda, na kterou nemá cenu plýtvat svou drahocenou energíí. Raději ji uplatním tam, kde cítím, že chce člověk skutečně vědět. Pokud někdo například zcela zesměšňuje či zpochybňuje, že se nějaké ženě u porodu něco stalo a pokládá to za fata morgánu způsobenou stresem z porodu, co mám prosím obhajovat? Kde je pak smysl nějaké diskuze? Velmi doporučuji, a to nejen Vám, přečíst si alespoň několik příběhů žen z www.pribehyproivanu.cz kde je vždy pod každým příběhem připsáno ještě i slovo odborníka - aby právě i lidé poznamenaní institucionalizačním syndromem dokázali rozpoznat, co je a není u porodu v příběhu dané ženy normální a prospěšné.

+3/0
21.5.2015 4:49
Foto

J87a62n61a 25M91a65j24o19v29á 4185632496353

Jak píší výše - je to na Vás.

0/0
21.5.2015 6:07

B66a14r22b62o68r60a 23N42o84v46a95k55o31v70a 5304356790720

To je presne :)

0/0
21.5.2015 8:05

O44l31g54a 27P57a81v45l22í54k19o12v69á 6544418127242

:-) Článek je erudovaný a i zarytým odpůrcům něco z něho uvízne v hlavě, což je důležité. Diskuse v kruhu jsou však mrháním času jak pro autorku, tak pro ostatní diskutující. Poznání většinou zraje docela dlouho a těch impulsů je potřeba více. :-)

+1/0
22.5.2015 23:42

P35a12v34e43l 19O77d92r90a50z65i15l 6924309457880

Pokud někdo rodí půlmetrákové dítě, pak mají možná úvahy o pomoci gravitace význam. Kdo někdy rodil, či něco strkal do pochvy, tak ví, že význam gravitace oproti ostatním silám je těžce zanedbatelný.

0/0
20.5.2015 11:27

P38a56v72e41l 94O17d19r32a75z50i23l 6514209717390

P.S. existuje řada alternativní metody praktikujících porodnic, takže si každý může vybrat. Jestli si někdo myslí, že nakráčí na pracoviště, kde za něj mají lékaři odpovědnost, a začne si diktovat podmínky, tak to se prostě mýlí.

0/0
20.5.2015 11:36

A15n93n41a 95N67o95v90a 7705941504390

A Vy už jste v takové alternativní porodnici rodil?

Já totiž ano a stejně nakonec hurá na kozu. A před porodem nebyl problém nic, mohla jsme si rodit, jak jsme chtěla...oni totiž zapomínají říct, že ta změna poloh se týká jenom první doby porodní....

0/0
21.5.2015 23:19
Foto

K13a60r51l87a 24M76i65k79o55v95á 1230469935149

U článku Lesany, domarodky a alternativní matky.. jsem tentokrát skutečně využila práva diskuzi neotevřít. Jednak kvůli ožehavosti tématu a možné snížené schopnosti normální diskuze u těch, kteří ignorují fakta, statistiky a zkušenosti s domporody v zahraničí, jednak proto, že nežiji pouze blogem - mám rodinu, zahrádku.. - a těm dám mileráda přednost. Proč se na mobilních telefonech diskuze tváří jako otevřená (zda lze ale skutečně vkládat příspěvky, netuším - nelze se mi přes mobil přihlásit), nevím. Ohledně vtipu na závěr - tak zní originál, nejsem jeho autorem, žel autoři se u vtipů obvykle neuvádí. Nicméně porodnice spadá pod nemocnici a přístup k porodu nemocniční je. Netvrdím, že se přístup v porodnicích nemění a nelepší, netvrdím, že by měla podle poznatků WHO porodit každá žena, každá jsme jedinečná a cítíme to u porodu trochu jinak, nicméně je podle mne potřeba vědět, co porodu SKUTEČNĚ svědčí a co ne, než se rozhodneme, jak to vlastně chceme.

+1/0
20.5.2015 10:13
Foto

V13á36c82l30a67v 66C31h61u44c71h72m96a 6615481968676

Tu diskusi jste měla otevřít. Není to povinnost, ale jak vidíte hodí se to jako argument, když věcné argumenty scházejí. 

Na druhou stranu to, že poskytujete nějaké informace vás nezavazuje vůči nikomu nechat se zesměšňovat hlupci. Za článek R^

+1/0
20.5.2015 10:38

D60a32n11a 90T56e66n43z60l73e56r 1705642744269

No, spíš jste nechtěla, aby se někdo ozval s reálnými zkušenostmi a nenabourával vaše dojmy, jak se v zahraničí rodí. :-) Už před lety, když se ozvala paní, která bydlí v Holandsku a uvedla na pravou  míru, jak to je s těmi domporody tam... to byla pro násilné zastánce českých porodů "na koleně bez pomoci" dost rána.

0/−1
20.5.2015 11:38
Foto

K68a10r37l92a 41M22i70k13o37v29á 1770679885789

Vždy budou existovat ženy s dobrými a špatnými zkušenostmi, jak u nás, tak i v Holandsku či kdekoliv jinde. Vy jste četla negativní příběh, já zase mohu dohledat pozitivní. Neznám okolnosti příběhu, nic.. Těžko posuzovat.

0/0
20.5.2015 12:41

D89a61n37a 67T22e93n73z21l54e47r 1475682744199

Nešlo o zkušenosti, šlo o čísla, která popřela domněnky o tom, jak všechny ženy v Holandsku rodí doma. :-) Není to pravda. Je jich zhruba 20 procent - tendence sestupná. A i ty, které nerodí v porodnicích, rodí v porodních domech, tedy velice vzdálené tomu, čemu se říká "domácí porod" v Čechách. 

Navzdory bláznivé tezi domorodých aktivistek o tom, že porod není nemoc, totiž v Holandsku existuje statistika, která potvrzuje, že 45 procent prvorodiček potřebuje nouzově převézt z porodního domu do porodnice, kde lékaři musí zachraňovat je nebo dítě. U vícerodiček je to plných 25 procent.

0/−1
20.5.2015 13:48

M72a95r12t55i45n75a 70K45o14l30o36m36a64z33n12i33k32o66v87a 2537972467886

45% prvorodicek a 25% vicerodicek nebo jejich deti neni treba zachranovat vubec nikde. To je naprosto zcestny udaj, ktery nefiguruje v zadne statistice.

+2/0
20.5.2015 15:03
Foto

K58a70r11l15a 23M62i88k34o65v13á 1960169355739

Prosím uveďte zdroj těchto informací. Děkuji.

0/0
20.5.2015 16:12

B42a91r28b42o85r41a 11N40o57v69a70k86o31v79a 5584246760710

www.danatenzlerssickbrain.com ;)

0/0
20.5.2015 17:10
Foto

K83a46r40l53a 39M61i17k55o79v64á 1320399575979

Stránku nelze načíst.

0/0
20.5.2015 17:20
Foto

V38á90c40l47a54v 66C66h45u57c10h10m39a 6275911818406

Nekopírujte, čtěte pozorně. ;-)

+1/0
20.5.2015 18:43
Foto

K19a88r40l23a 68M93i29k12o39v20á 1850169765779

Aha, paní si ze mne vystřelila. ;-D No vidíte, a pak diskutujte s někým, kdo diskuze není schopen. Jen potvrzení toho, co píši výše.

0/0
21.5.2015 4:53
Foto

J11a10n70a 42M95a90j41o13v57á 4195362356463

No..a to je ono...:-/

Ti si pak fakt nikdy nic neobhájíte.

0/−1
21.5.2015 7:52
Foto

K40a23r22l69a 35M25i70k74o91v25á 1870149185889

Aha, paní si ze mne vystřelila. ;-D No vidíte, a pak diskutujte s někým, kdo není diskuze schopen. Viz potvrzení toho, co jsem již psala výše..

0/0
21.5.2015 4:54

D10a37n68a 60T89e66n55z10l38e96r 5310102505363

Paní je jen zoufale vtipná, nemějte jí to za zlé. :-)

0/−1
21.5.2015 7:43

B61a78r13b86o32r62a 16N88o69v84a69k44o11v84a 5854226660330

Ja jsem si nevystrelila z Vas. Jenom me napadlo, kde se asi takove chore statistiky vyskytuji ;) Myslela jsem, ze pochopite. Tak prominte.

+1/0
21.5.2015 8:01

B17a89r14b44o95r29a 68N78o46v11a25k90o68v83a 5884186950870

No a vzhledem k tomu, ze zdejsi osazenstvo neznate, nepadlo to na urodnuo pudu. Dana T.je demagog. Zadnou statistiku nema, jenom mlati prazdnou slamu. Minule tu bojovala za KE, jak ji pomohla, pricemz pry rodila ve vsech polohach, nacez v jine diskuzi se vysmivala, ze proc nekdo saskuje v jinych polohach, kdyz na zadech je rodicce nejlip. No a tak. Ja osobne ji pokladam za trolla a nikoli partnera k diskuzi.

0/0
21.5.2015 8:15
Foto

J37a64n50a 12M98a39j51o97v25á 4885812696863

V tomto (a nejen) okamžiku jste trollem právě vy, uvědomujete si to?

+1/−1
21.5.2015 9:25

B71a73r23b19o45r90a 65N59o44v17a84k61o89v97a 5114106800350

Ne. Nesouhlasim ;) ale vy dve se tu vzdycky podrzite ;) Koho zas budete vyzyvat k omluve? Uz je to unavujici, opravdu. Nedivte se, ze s vama nikdo diskutovat nechce. Opravdu to NEMA smysl.

+1/0
21.5.2015 9:37
Foto

J14a95n57a 56M25a30j18o60v61á 4465792406863

Nemám pocit, že se mnou nechce nikdo diskutovat. Ve Vašem případě mi to, co si budeme povídat, nevadí.

+1/0
21.5.2015 10:28
Foto

K19a58r39l51a 76M58i48k97o52v46á 1530299785889

Paní Majová, obávám se, že Vám chybí schopnost sebereflexe či jste nepochopila mé vysvětlení, proč mnohdy diskutovat nemá smysl. Ten text byl mířený především na Vás (zlehčování poznatků WHO, označení KE jako mýtu, zpochybňování zážitků u porodu) a paní Tenzer (točení se v kruhu, chuť spíše se dohadovat než-li skutečně vědět - patrné pro Vás obě). Ano, souhlasím, že je vhodné diskutovat bez osobních invektiv. Nicméně ani vy jste jimi nešetřila. Pak je opravdu úsměvné, když píšete něco o tom, že je potřeba naučit se diskuzím a argumentaci. Jak jsem již psala, kdo nechce vidět, nevidí a pak je naprosto zbytečné se diskuzí dále zabývat. Motání se v kruhu mne nebaví a obdivuju všechny, kteří to podstupují. Přečetla jste si něco z www.pribehyproivanu.cz? Vsadím se, že ne. Pravda bolí. Násilí se v porodnicích děje, bohužel. Ale institucionalizační syndrom je velmi, velmi silný.

+3/−1
21.5.2015 12:19
Foto

J22a10n38a 51M27a89j83o84v22á 4405562536153

Dokud se nenaučíte lidi neosočovat a nehodnotit, budou na Vás naštvaní. Tak to je a Vy byste (kdyby Vás někdo obvinil z nedostatku sebereflexe) byla naštvaná taky. Osobní invektivy k ničemu jinému nevedou.

No a dokud budou lidé naštvaní, nebudou vnímat co říkáte. Ale nejspíš je to jedno, když to považujete za zbytečné.

Umění komunikovat je podceňované. Přesto hýbe světem. Chcete-li pohnout porodnictvím, nezbyde vám, než základní zákonitosti zvládnout.

+2/−1
21.5.2015 20:01
Foto

K58a83r54l84a 29M56i97k36o31v47á 1310529615819

To plus bylo omylem. Ok, černý humor.. Pojďme to zkusit ale radši bez něj pokud možno. ;-)

0/0
21.5.2015 10:08
Foto

J81a67n52a 37M76a35j17o17v32á 4195282896553

Ideální by bylo bez osobních invektiv. To pak ta diskuse může být (třeba ostrá) k věci a k něčemu.

Ale pokud se zeptám a odpovědí je osobní útok (např. socialistické poleno nebo věčný troll vůči Daně), nebo se zeptám a odpověď prostě není, vypovídá to POUZE a jedině o osobnosti diskutéra. Nestanu se trollem jen proto, že to někdo píše. 

I diskusím a argumentaci je potřeba se učit.

+1/−1
21.5.2015 10:38

D11a95n27a 82T97e70n98z63l53e67r 5270962315523

Barborko, Barborko - právě jste ukázala, co jste ve skutečnosti zač. :-) Děkuji. R^

+1/−1
21.5.2015 7:39

D66a73n78a 85T89e44n17z26l42e83r 5630302455973

Najdete to v holandském netu. Použijte překladač, pokud umíte německy, půjde to i bez něj. Běžná statistika. Byla veřejně na netu loni, bude i letos. 

Děkuji, že jste ochotná se s tím zabývat.

0/−2
21.5.2015 7:41
Foto

K36a73r35l94a 72M54i11k18o48v49á 1590529965389

Nic takového bohužel nenacházím.

0/0
21.5.2015 10:14

A24n49n54a 16N33o67v43a 7375451294820

Také bych prosila ten link. Byla byste tak hodná paní Tenzler a dala sem ten odkaz. Tím, že tu píšete, ať si ho najdeme a my ho hledáme a nenacházíme a vy opět píšete, ať si ho najdem, nešetříte ani vlastní čas, natož náš čas, strávený hledáním oněho (pro mě v tuto chvíli mýtického) odkazu.

+1/0
21.5.2015 23:25

A82n38n68a 21R63a61d62o72v71á 8894277717539

Takže nyní budete "erudovaně" opakovat "své", jen neotevřete diskusi? Hmm... statečné....,nu alespoň nemusíte čelit otázkám na které neumíte odpovědět a neobjeví se pod tím ani info, že v porodnicích už se to zhusta změnilo a mění. Jak příznačné...stejně jako třeba závěr Vašeho dalšího článku, kde je porodnice nazvaná nemocnicí, aby ten "jakoževtip" měl smysl.

+3/−2
18.5.2015 19:07

B51a29r44b28o34r29a 42N91o16v91a75k86o77v39a 5614126690890

A zkousela jste tam vstoupit? Pro me je diskuze otevrena... Zahada!

0/0
19.5.2015 10:57

D53a51n22a 43T85e88n53z86l86e86r 1795172204529

A dáte na ni link? :-)

0/0
19.5.2015 11:35

M95i13c85h88a49l 18Š18e13b37e76s89t62a 6805437340102

já ji tam také nevidím

0/0
19.5.2015 12:00

B60a12r81b45o75r58a 19N64o39v89a40k46o42v61a 5844946480790

http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A150518_460757_blogidnes Myslite ten clanek o Lesanach, ne? Diskuze tam je, jenom tam neni jediny prispevek.

0/0
19.5.2015 19:53

B83a90r49b21o92r61a 86N25o73v31a80k14o55v29a 5854366830970

Napadlo me, ze by to bylo tim, ze mam mobilni verzi...

0/0
19.5.2015 20:14
Foto

J70a44n92a 85M47a56j98o18v71á 4755502526813

Taky ji nevidím.  Ale za mne je to lepší než to současné, kdy autorka diskusi otevře a nereaguje. Takhle je to jasné od počátku.

+1/0
19.5.2015 12:17

M51i81c96h51a83l 87Š66e50b93e29s11t36a 6385607820692

ona je povinnost reagovat na příspěvky a otevírat diskuzi?

0/0
19.5.2015 12:44
Foto

J53a20n57a 63M23a59j54o92v45á 4445502136303

Ne.

0/0
19.5.2015 22:06

D84a45n72a 91T79e97n17z14l45e97r 1685422144509

:-) Opravdu na to vyzrála.

0/0
19.5.2015 11:36

I43v65a57n86a 72U39r63b60a27n86o39v31á 9953873601

A nedonošené děti, které musí být separovány od matky hned po porodu na mnoho dní i týdnů, těm se v mozku nevyvine co?

+5/0
15.5.2015 22:18

A16n42n84a 46N64o57v56a 7185561394530

I ty nedonošené děti se mohou velmi často a dlouho klokankovat, jen u nás e to zrovna nenosí :/

0/0
17.5.2015 20:00

D78a33n55a 50T24e59n71z26l88e45r 5580712215483

Ve kterých porodnicích že to zakazují klokánkování?

+1/0
18.5.2015 8:13

A68n66n58a 43N69o83v19a 7555961124230

A ve kterých porodnicích že to dávají dítě napojené na přístroje matce na hrudník na několik hodin?

Vážně by mě to zajímalo, vzhledem k tomu, že je běžná praxe v dětských nemocnicích dítě do roka kvůli kanyle přivázat nebo nadopovat dyazepamem, namísto toho, aby ho nechali spát s matkou v posteli...

Nemyslím to nijak zle, jen mě to doopravdy zajímá, v některých porodnicích totiž dotěď nevidí rádi zdravé novorozeně s matkou v posteli, tak by mě zajímalo, jak  by v takovém zařízení nechali nedonošené miminko u matky na hrudníku.

+2/0
19.5.2015 10:50

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz