Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M89a16r43i41e 53V27o83ř71í34š45k40o84v26á 5762292705561

Milá Karlo,správně píšete, že jestli dar nebo "trest" to je na rozhodnutí každého. Těší mě, že píšete poznatky a zkušenosti z praxe, které aktuálně zdravému lidskému životu tolik chybí... abychom sami ze sebe začli zase vnímat, že nábojem každé myšlenky jsou prvotní city, emoce, a ty je třeba uvolňovat vertikálně.Posilovat humanitu všech, když neurovědci deklarují, že naše civilizované mozky degenerují a hromadně hloupneme. Děkuji Vám R^

+1/0
17.3.2019 11:49

J55a24n 95R68á35ž 1389383514610

Myslíte si, že v reálném životě bude někdo dospělého s ADHD tolerovat nebo mu bude poskytovat nějaké výhody?

Když čtu jak se ADHD projevuje, tak jsem asi nějaký typ tohoto onemocnění měl, neb jsem byl vždy označován jako dítě nezvladatelné, nevychované a vzpurné s poruchou pozornosti. Ale díky tomu, že mi nikdo žádnou speciální výchovu neposkytoval, ale naopak jsem se musel velmi tvrdě prosazovat jak v kolektivu dětí na základce i přesvědčovat učitele, že nejsem darebák a že mám poměrně vysokou inteligenci abych učivo zvládl s přehledem i když jsou se mnou zdánlivě problémy, tak i později mezi studenty na universitě jsem se prosazoval obtížně, ale nakonec jsem vystudoval dvě. Znamenalo to, že jsem musel vynaložit značné úsilí překonat hendikepy, které tato povahová abnormalita přináší, ale naučilo mne to také tvrdě na sebekontrole pracovat a nespoléhat na nikoho jiného, než na sebe, což vygenerovalo nadprůměrné výsledky, kterých jsem dosáhl jak v povolání, později podnikání, ale i co se týká společenské prestiže.

PS. Zásadně odmítám poskytování jakýchkoliv úlev nebo zvláštní péči dětem s touto povahovou odchylkou, protože v reálném životě už žádné úlevy mu nikdo poskytovat nebude. Poprat se s tím povahovým hendikepem musí naučit každý sám!

0/−1
16.3.2019 14:44
Foto

K35a64r72l17a 66M49i25k13o89v12á 1470749915979

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }

Jane, vy jste se se svým údělem popral sám, to ale přece neznamená, že musí mít tvrdý přístup bez podpory i ostatní. Dospělí se musí obvykle se svým ADHD poprat sami, myslím si ale, že to, jak k nim bylo přistupováno v dětství, velmi ovlivňuje, jak sami k sobě přistupují v dospělosti. Až 75 % lidí s ADHD má současně nějaké psychické potíže, což je pro mne dost alarmující fakt. ADHD děti mají navíc často různá dys, tedy různé poruchy učení – i v tomto případě nemají mít úlevy? Souhlasím ale samozřejmě s tím, že úlevy by neměly být přehnané – dítě pak nemá motivaci se snažit.

+3/0
16.3.2019 16:56
Foto

J22a10n36a 15M74a52j84o19v69á 4895952516413

proč by měli mít úlevy? Jiný přístup ano, ale úlevy??? K čemu je to dobré? K čemu je užitečné umět méně se stejným hodnocením?

Kdysi jsem byla za angličtinářkou své dcery a vyjas'novaly jsme si, že nesouhlasím s tím, jak dceru zkouší - ona ji v zásadě učila se učit málo, protože to stačilo. Pamatovala si mne mnoho let a dodnes se na dceru ptá...

0/0
16.3.2019 23:18

V18e42n59d29u45l84a 90S55z42l81a82u14e29r53o68v61á 7312416537658

No tady je špatně samotný systém hodnocení už...

"...ona ji v zásadě učila se učit málo, protože to stačilo."

A tohle je asi znak nějaké hodně zvláštní učitelky, když jí učila učit se málo.

0/0
17.3.2019 14:22
Foto

J58a93n42a 39M25a51j34o30v89á 4295322576793

Vyplývá to z těch slavných plánů. Děti prostě získávají s nálepkou právo učit se na stejnou známku méně. A to je z mnoha důvodů špatně.

0/0
17.3.2019 16:40

V34e17n47d69u38l42a 42S78z76l24a44u58e41r70o11v14á 7492466367898

"Zásadně odmítám poskytování jakýchkoliv úlev nebo zvláštní péči dětem s touto povahovou odchylkou.."

Není to povahová odchylka, je to na fyziologické úrovni.

Zvláštní péči potřebuje skoro každé dítě. Říká se tomu speciální vzdělávací potřeba. Pro někoho je to asistent, pro někoho to je "jen" sedět vepředu (páč špatně slyší/vidí). ̈

V životě už nikdy nenastane situace, že by člověk byl tak úzce spojen se 30 lidmi na základě pouze věku a místa, kde žije. Zaměstnání si vybíráme a způsob života také.

+1/0
17.3.2019 14:20
Foto

J20a75n87a 92M17a85j90o57v25á 4265402576823

kéž byste měla v posledním odstavci pravdu. ale obávám se, že to tak (snad mimo samoty u lesů) tak není, bohužel.

0/0
17.3.2019 16:42

V38e33n45d13u51l17a 45S27z51l29a60u10e60r47o36v89á 7702576587318

Zajímavý článek. Jednou jsem absolvovala přednášku/workshop (učili jsme se techniky na práci s ADHD dětmi) s jednou uznávanou odbornicí z Brna a ta zajímavě odpovídala na otázku nevychovanosti. Nevychovanost a ADHD se projevuje stejně, jiná je příčina. Jak to máme rozeznávat? Nepotřebujeme to rozeznávat. Techniky jsou stejné a fungují pro obě skupiny (jen na nevychované dítě platí i něco jiného).

+1/0
16.3.2019 3:02

V53e39n86d80u57l58a 62S53z48l71a90u33e85r43o25v40á 7522306207238

Ještě jsem ti to jednou přečetla a samozřejmě: "Nevychovanost a ADHD se projevuje stejně.." - tohle platí jen při povrchním náhledu.

+2/0
16.3.2019 3:11

J89a85n 68R68i52c74h64t65e39r 5572642773135

Syn mé přítelkyně občas zadrhává, konkrétně když chce rychle něco sdělit a myšlenky mu běží rychleji než jazyk (je mu jedenáct). Je to důsledek toho, že ho jeho mladší sestra téměř nepustí ke slovu.

Jeho otec ho ovšem ve snaze prokázat zájem vzal k logopežce (hezké slovo, že?:-)), která diagnostikovala ADHD. Poznala to z občasného zadrhávání (před ní se mu to nestalo, byl u ní bez sestry) a protože se mu zhoršil prospěch (těsně po rozvodu rodičů). A doporučila okamžitě začít navštěvovat psychologa.

Přítelkyně to rázně odmítla, neb by se mu děti, až by se to profláklo, samozřejmě ve třídě smály a namísto fundované rady lékařky (je-li tedy logoped lékař) mu zakázala xBox, dokud si neopraví známky.

Dnes má prospěch slušný, xBox má opět (byť omezeně) povolený a nic mu není.

Netvrdím, že ADHD neexistuje, tvrdím jen, že značná část údajně "postižených" by se dala docela snadno vyléčit.

+1/0
13.3.2019 12:46
Foto

J67a21n80a 73M24a59j22o29v64á 4695922666173

Logoped není lékař a k diagnostice nemá kompetence. Žena je logopedka.

+1/0
16.3.2019 6:38
Foto

K61a88r56l13a 13M37i42k28o77v32á 1280739895719

Bohužel, i takové mylné diagnózy od stolu se stávají. :-/

0/0
16.3.2019 16:29

D89á93š11a 72S17t34á92r38k78o46v36á 5841180398

Dobrý den, Karlo. Vítejte a) po odmlce a b) coby spřízněná duše. Syna s ADHD jsem vychovala, takže Vás naprosto chápu. Všemi těmito fázemi jsme si prošli. Mně ty první navíc obolavěla babička-tchyně, která, penzionová neuroložka, pojem ADHD popírala a ze mne dělala v tom vyčerpání a zoufalství i hysterku, aby mi, po 2 letech při narození dcerky vyčetla, jak jsme si k tak postiženému dítěti mohli pořídit další. Já jsem měla štěstí v neštěstí, že se synkovo hyper-aktivita kolem 4. roku věku začala měnit v to,co jsme si já pojmenovala "hyper-kognitivita". Tedy ne, že by se přestal projevovat jako živoucí perpetuum mobile, ale stejně urputně nasával informace ze všech oborů. Jeho otázky nezačínaly "proč", ale "už vím, že... a teď mi vysvětli, jak...". Problém byl, že měl v 6 letech 6letý rozdíl mezi EQ a IQ (IQ na 9, EQ na 3)= nabyté informace pečlivě zafajloval, ale nedokázal pojmout emočně. Jednou tu Odysseu popíšu, ale věřím, že jsme si se synkem zle nepočínali. Je v 5. ročníku úspěšného studia medicíny a věřím, že dokonale zhodnotí kombinaci analytického mozku a neuvěřitelné empatie. ADHD denně poznávám i jako pedagog. Jako donedávna učitelka dospělých tvrdím, že v populaci nás (pra)rodičů je tak 20-25% lidí, kteří byli označování jako zlobiví, nesoustředění a dnes jsou často odborníky ve svých oborech... anebo také ne. Vždy je to o přístupu a součinnosti rodičů, pedagogů, ale i dětí samotných. Jako učitelka na ZŠ se s dětmi s tímto stigmatem potýkám též. Snažím se jít těmto dětem naproti s pochopením stejným, jako tehdy k mému synkovi. Vymýšlím způsoby, jak je motivovat a hodnotit jejich sebemenší snahu. Opět tvrdím, že je to opět o rodičích,škole a dítěti a jejich důslednosti a součinnosti. Už teď lze vysledovat, jak se mezi těmito dětmi profilují ti, kteří se svou "jinakostí" perou a vyhrávají a ti, kteří se za ni schovávají a já se obávám, že mnozí se schovávat nepřestanou.Vám se synkem hodně a hodně štěstí.

+2/0
11.3.2019 8:04
Foto

K48a75r35l56a 48M86i15k70o98v32á 1940749315109

Díky za přivítání! :) Ano, je to hodně o součinnosti a důslednosti všech. Díky za každého učitele, který se snaží přistupovat k takovým dětem s pochopením - jako máma ADHD syna se jistě více do takových dětí dokážete vžít. :)

0/0
11.3.2019 9:00

J63i83t48k54a 46T36v92r55d73á 3971128726169

Bohužel jen málokdo už ví, že tento problém nezmizí s pubertou či ukončením školy. Ať už ZŠ či další. Jen se to "přeleje " jinam a ten člověk s tím zápasí dál. Jen tím, jak dospívá, je to méně vidět. Hodně pak záleží na ostatních lidech na pracovišti, jak to přijmou. Je dobře, že dnes se o této problematice mluví a píše. Já se před lety doslova pídila po každé informaci a když jsem třeba žádala dětskou lékařku o doporučení na vyšetření mozku pro dceru, někdy začátkem druhé třídy, sice papír napsala, ale s poznámkou " na žádost matky " . Pak už jsem jí jen donesla vyjádření z pedag.psych.poradny , tvářila se docela překvapeně. Jinak výborná pediatrička, ale tohle zamrzí.

+1/0
10.3.2019 21:02
Foto

J87a81n31a 19M74a58j94o91v92á 4245882346243

Nezmizí nikdy. Jen se s ním je potřeba naučit žít. Co nejdřív a co nejracionálněji. Naučit dítě orientovat se v běžném světě a akceptovat ho jako rámec pro život. Je dobré vědět, že dítě chápe svět po svém a funguje v něm trochu jinak. Ale taky dokázat ho od světa neoddelit a pomocí mu vplout mezi lidi. To je úkol každého rodiče, v případě, když se dítě jakkoliv odlišuje, úkol dvojnásobný a prvořadý.

Soudím, že je to naopak - nikoliv "světě chápej bez výhrad moje dítě", ale "milé dítě, toto je svět. Je trošku jiný, než by byl pro tebe ideální, ale je to náš svět a já tě v něm naučím žít.

+8/0
10.3.2019 21:27
Foto

K45a43r54l23a 67M45i35k70o42v13á 1240369305349

Souhlasím, je dobré dítě od světa neoddělovat a pomoci mu vplout mezi lidi. Stejně tak je ale fajn, když se okolní svět snaží přijímat a chápat i tyto nápadně jiné děti, protože přijetí namísto odsuzování v tomto začleňování výrazně pomáhá.

0/0
10.3.2019 22:11
Foto

J89a92n39a 97M62a92j22o16v68á 4365262176923

Od toho je rodina a věcná, neprotěžující, podpora ve škole. Taková, která dítě (paradoxně) nevyčlení. Někdy jsem ráda, že jsem ještě z doby, kdy selský rozum stál nad dnešními nálepkami.

Vím o čem mluvím, mám 2 ADHD, dnes už dospělé děti, které posbíraly každá několik typů poruch učení. Dnes jsou z nich obou vzdělané, stále velmi energické mladé dámy a zdá se, že se v životě neztrácejí.

+2/0
10.3.2019 22:21
Foto

K98a89r87l34a 52M62i53k22o14v30á 1590629685289

Přesně tak, problém nezmizí, jen už nejde tolik vidět. Máte pravdu, že kdysi bylo o této problematice minimum informací.

0/0
10.3.2019 22:06
Foto

J91a29n46a 95M48a42j55o79v64á 4715892976403

To si nemyslím.

0/0
10.3.2019 23:02

P84e46t79r 60A10g60u75l98á53r 4357208250454

Chápu že se s tím perete a děláte to určitě dobře. Také jsem rád, že to nemusím řešit u žádného ze svých dětí. Přesto mám poznatek z druhého břehu. Jeden chlapec našeho syna při převlékání po tělocviku chytil a otřískal s ním zdi. Byl to ten samý, který předtím našemu chlapci několikrát řekl, že ho zabije. Když jsme to řešili ve škole za přítomnosti matky, zjistili jsme, že má ADHD. Chlapci se prý nelíbilo, že náš syn nebyl v tělocviku stejně dobrý jako on a prohrál jim v hodině zápas tím, že nechytil míč. Nebyl to žádný turnaj, ale v podstatě výplň hodiny. Mimochodem, měl jsem co dělat, abych ženu uklidnil. Chtěla, aby syn chodil jinam. Mimochodem nebyla sama, jako nejjednodušší variantu to viděla i ředitelka, vždyť přeci náš syn je chytrý a šikovný a může chodit kamkoliv. To je podle vás to, že nám takové děti ukazují co je ve světě špatně? Nebo máte jiné vysvětlení?

+5/0
10.3.2019 20:35
Foto

K41a98r46l39a 84M84i58k72o62v53á 1100179335869

Petře, ne každé ADHD dítě je agresivní. V případě vámi zmiňovaného chlapce je problémem agresivita, ne samotné ADHD, a to je jiná kapitola. Řešení matky chlapce i ředitelky je i pro mne úplně mimo rozumové chápání, v tom jsem s vámi za jedno. Agresivitu by měli rodiče dítěte řešit s psychologem. Nicméně, měla jsem možnost pracovat s podobným typem žáka a můj osobní pocit je, že tyto děti mají dojem, že jsou zavrženy celým světem a jakýkoliv náznak dalšího nepřijetí či selhání - třeba i ve sportu - už pak absolutně psychicky nezvládají. Tím však nic nechci zlehčovat a úplně vaše rozčarování chápu.

+1/0
10.3.2019 21:05

P56e13t50r 55A78g71u97l80á32r 4157888740254

Selhání i ve sportu - ano, to by mohlo být vysvětlení. Každopádně to nevysvětluje ty předchozí výhrůžky.

+2/0
11.3.2019 6:49

B87e66a91t68a 69K95r93u17s45i64c 2294390899600

SkvěléR^:-)

0/0
10.3.2019 19:21
Foto

K10a98r60l31a 87M47i17k75o90v30á 1470629215939

Díky moc!

0/0
10.3.2019 19:31
Foto

K85a29r73l41a 13M62i52k82o86v37á 1220509415289

Děkuji! :-)

0/0
10.3.2019 20:31
Foto

J85a17r55o48s43l17a77v 51C41h53u87d75á63č65e78k 7534605936145

Poučný článek. R^ Pěkně napsáno.

+1/0
10.3.2019 18:59
Foto

K73a68r81l53a 34M52i70k85o68v94á 1970779145599

Děkuji moc za tak milou odezvu!

0/0
10.3.2019 19:08

M78i62l50a87n 29S76l14a47n46i85n66a 4623618303974

Výborný článek. Díky. ADHD je dar. Pro všechny !!

+1/0
10.3.2019 18:55
Foto

K21a72r55l70a 87M66i91k12o81v79á 1610639535979

Díky! Hlavně je to dar ve formě lekce trpělivosti. ;-D

0/0
10.3.2019 19:08
Foto

Š70á67r29k79a 65M86e74d92k80o40v63á 7854485156480

ADHD není dar,stejně jako autismus není dar.

Jako matka dítěte s kombinací obojího,jsem na tyhle řeči těžce alergická.

+11/0
10.3.2019 19:39
Foto

J85a16n84a 29M15a43j76o79v19á 4485162176783

R^

Taktéž. I. Když jen dvakrát ADHD

+2/0
10.3.2019 20:42
Foto

K10a61r83l11a 65M66i33k13o19v62á 1580409745409

Chápu, že v některých případech je těžké to takto vnímat. Nicméně věřím, že vše se děje z nějakého důvodu.

0/0
11.3.2019 9:16
Foto

F17r67a95n93t85i61š47e94k 40K55š24í66r 2919856485

ADHD není porucha. Jde o přirozený stav vyvíjejícího se mozku, který má své fáze, kdy zvládá přijímat určité informace v určitých formách. Ne nejsem žádný psycholog, jen jsem si o tom něco načetl. Hlavně informace o tom, že tyto "poruchy" nezpůsobují žádný problém tam kde je dětem umožněno svobodné učení. Viz školy typu Summerhil, nebo Sudbury Valey.

https://www.svobodauceni.cz/clanek/adhd-a-jine-diagnozy-v-summerhillu/

https://www.svobodauceni.cz/clanek/4-duvody-proc-by-se-mel-system-nuceneho-vzdelavani-zhroutit/

+1/−2
10.3.2019 18:34
Foto

K24a46r87l17a 65M54i74k32o84v84á 1860309465309

Dobrý den, a vy máte doma dítě s ADHD? Pak by váš pohled možná nebyl jen teoretický. Ano, pro dítě je ADHD přirozený stav. Ale tento stav mu velmi stěžuje fungování ve světě.

+3/0
10.3.2019 18:41
Foto

F48r60a25n94t79i28š48e43k 18K98š48í81r 2169756325

Chyba není v dítěti, ale v systému donucení, kterému je vystaven.

Psychohistorik Lloyd DeMause vysvětluje korelaci mezi násilným chováním člověka v dospělosti a způsobem jeho výchovy v dětství pomocí tzv. teorie psychogeneze. Čím více týrání v dětství, tím pravděpodobněji dojde k "přehrávání" těchto traumat v dospělosti prostřednictvím násilného chování vůči ostatním a vlastním dětem.

Toto týrání zahrnuje i školní výuku, kdy jsou děti, nucené sedět a poslouchat několik hodin denně něco, co je vůbec nebaví + pravidelný výskyt školní šikany.

0/−1
10.3.2019 18:56

L63u69m35í76r 88V51i69t71h91a 2597927286602

Děti jsou nucené sedět a poslouchat několik hodin denně něco, co je vůbec nebaví, tvrdíte. A v jiném příspěvku zmiňujte Summerhill jako vzor školy, jak by měla vypadat.

Jak to pak bude s těmi dětmi dál? Budou chodit do práce, jen když budou chtít? A do které? Do té, která bude zrovna korelovat s jejich okamžitou potřebou tvořit?

+4/0
11.3.2019 8:47
Foto

F40r48a21n38t62i20š53e35k 76K46š52í35r 2329296655

To je právě to co se těžko chápe. Že to funguje. Já když si o těchto školách četl, tak jsem je hned odsoudil jako něco, co by mne kromě lenošení a hraní nic nenaučilo. Musel jsem přečíst hodně studií o těchto školách, než jsem pochopil to co je nám skryto, že přirozenější stav jsou ty svobodné školy a ne vězení do kterých děti zavíráme. Jestli vás to zajímá, mrkněte na nějaké studie nebo přímo na stránky Sudbury Valey.

+1/−1
11.3.2019 12:37

L69u67m31í46r 75V82i12t78h21a 2977827596222

Já o tom vím dost. A taky vím, jaké mají absolventi těchto škol potíže se zařazením do "normální" společnosti. Nejsou schopni přijmout povinnost, neumí se podřídit třeba technologickému procesu, nezvládají stresové situace. A hlavně neumí přijmout zodpovědnost. Nepopírám, že z nich mohou vyrůst špičkoví vědci, výzkumníci, nebo třeba sportovci (viz Ledecká) Ale v pracovním procesu jsou dost nepoužitelní.

+2/−1
11.3.2019 13:17
Foto

F82r35a52n20t55i56š83e24k 79K87š50í66r 2639926115

Tak to asi mluvíme každý o jiných školách. Absolventi Summerhilu, nebo škol typu Sudbury Valey, mají statisticky větší úspěšnost při studiu na vysokých školách a v praxi dokáží přebírat daleko rychleji odpovědnost na všech stupních lidské činnosti. Nakonec to vyplývá přímo z těch škol, kde se od samého počátku podílí na řízení a chodu školy.

0/0
11.3.2019 18:09
Foto

K59a81r51l22a 15M26i46k68o40v37á 1580919195129

Dobrý den, to jste se asi spletl, Summerhill nikde neuvádím. Nicméně nejde mi o to, že by neměli poslouchat nebo dělat nic, co je nebaví, určité sebezapření je v životě nutné. Jde mi spíše o to, že vnímají, kolik zbytečnosti se na ZŠ učí - a vnímá to i spousta rodičů nejen ADHD dětí. Znám i několik ADHD dospělých a jsou to moc vynalézaví lidé, vůbec bych se o jejich budoucnost nebála. ;-)

0/0
11.3.2019 13:46

D44u54š59a40n 42M36a92t85o40u52š95e75k 7553230210465

Dobrý den

k těm zbytečnostem - co přesně máte na mysli??

Ono totiž v extrémním případě- ne že bychom tom u dnes nebyli setsakramentsky blízko-by pak vzdělání sestávalo z čtení ,pasní a otevření strány www.google.com

Některé věci vám mohou v osnovách připadat jako zbytečnost,mnohdy tomu tak ale není a jejich smyslem je naučit se uvažovat a pracovat v souvislostech,což je imho to co bohužel většina lidí nezvládá a nedokáže kriticky myslet a analyzovat - ano k tomu občas jsou potřeba ta zbytečná data...

Jinak nechci snižovat problematiku adhd dětí,nicméně skutečně je mnohdy používána tato diagnóza pouze co alibismus a skutečně si ji mnoho rodičů pro svého potomka doslaova vydupe,by tak zastřela jak selhnání výchovy tak selhání jejich dítěte...tímto rozhodně netvrdím že to je váš případ

Toto je imho to co dříve tolik nebylo a proto jsou dnes v této skupině zahrnuty jak děti,které problém mají a potřebují speciální přístup,tak oni zmiňovaní fracci,kterým pouze a jen chybí pevné vedení...

+1/−1
12.3.2019 16:23

L32u94m94í61r 22V56i14t81h10a 2407407236472

Je to moc dlouhé, takže jsem některé pasáže jen tak očima přeletěl, ale můžu z praxe něco podotknout k těm ADHD školákům ve věku 15 - 18 let. Jako učitel jsem s nimi taky míval těžké pořízení, ale před asi 2 lety jsem se dostal díky "vedlejšáku" v našem spádovém MAPu na zajímavou besedu s psycholožkou, která se právě věnuje ADHD žákům v tomto věku. A potvrzuji, že říkala to, co píšete Vy. Jen ty formy práce jsou odpovídající věku. Prostě je třeba je zaměstnat. A nechat je mluvit, pokud mluví k věci. Měl jsem loni třeťáka, echt "ádéhádě", jak píšete. Pořád mluvil, nedal se zastavit. Vyrušoval, neposeděl. Bylo to v Technologii oprav. On se zjevně doma vrtal v autech a nesmírně ho to bavilo. Poučen besedou jsem ho nechal, aby vyprávěl, co dělá, jak to dělá, a dopadlo to tak, že on mluvil za mě, já jsem ho jen držel v linii a vedl třídu, aby si dělal poznámky. To jsem ho přerušil, on si taky psal. A když se vypovídal, když už dál nevěděl, vzal jsem si slovo já a on doplňoval mě. A když nebylo jiné zaměstnání, poslal jsem ho třeba otevřít nebo zavřít okno. Nepíšu to proto, abych ukázal, jaký jsem skvělý učitel, ale dávám do placu svou zkušenost s tím, že jinak to prostě nešlo.

Teď mám opačný problém, plnou třídu sfing, které musím spíš hecovat... :-)

+7/0
10.3.2019 18:30
Foto

K92a19r86l52a 85M31i95k41o63v28á 1480519295499

Váš třeťák měl štěstí, že narazil na tak skvělého učitele. I já se naštěstí setkala i mezi kantory se spoustou takových, kteří se snažili dítě pochopit a ne hned odsoudit.. Ano, potřebují především zaměstnat! :)

+1/0
10.3.2019 18:43

L25u28m28í85r 93V71i63t80h44a 2807717796492

Jak už jsem napsal, nejsem skvělý učitel. To je jen pud sebezáchovy :-) Člověk si musí od žáků udržet odstup, zejména ve smyslu "nebrat si nic osobně". Mým cílem je, aby si žáci z mé hodiny odnesli to, co si odnést mají. A jestli jim to řeknu já, nebo si to řeknou sami mezi sebou, není podstatné. :-)

+1/0
11.3.2019 13:22

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz