Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HF

H41a59n15a 39F75r11a11n70c

29. 4. 2015 13:25

Mohu potvrdit to, ze i v dnesni dobe, 21.stoleti se tato motada stale deje. Jsem 9,5mesice po porodu syna a pri samotnem aktu pred koncem porodu mi porodni asistentka tlacila na bricho, i kdyz jsem ji v tom slovne branila. Clovek by rekl, ze to asi neni tak pri kontrakci bolestive, ale opak je pravdou. Kdyz byl syn porozen, rekla mi, ze musela takto ucinit, jinak bych syna nevytlacila(pritom mel standartni miry) a umrel by pro nedostatek kysliku. Kdyz nad tim tak premyslim, obhajila sebe na ukor me.Doted mam v sobe pocit zklamani, ze nedokazi sama porodit (vytlacit) dite.

Nastrih taktez byl proveden, ikdyz jsem lekarce pri prijmu sdelila, ze jej odmitam a dokonce jsem cvicila s balonkem, jez roztahuje hraz. Bohuzel doktoroka(podotykam mlada lekarka) balonek neuznava a nastrih hraze provedla.

Stalo se tak v porodnici Jicin..

9 0
možnosti
LZ

Na toto téma jsem přečetla dost článků. Co mě velice zaráží je fakt, že přestože je tato velmi nebezpečná metoda zákonem zakázána, někteří lékaři a zdravot. sestry (a není jich zrovna málo) tento zákaz obcházejí a vesele si praktikují Kristellerovu expresi dál. Pokud je mi známo, tak zákony platí pro všechny stejně a každý je povinnen se jimi řídit. Nevím o tom, že by pro nějakou skupinu lidí zákony neměly platit. Stojí snad lékaři a zdravotní sestry nad zákony, že si dovolují takto hrubě a takto ve velkém, porušovat jistá nařízení - např. zákaz praktikování Kristellerovy exprese? Máme se také začít bát toho, že tato skupina lidí nás tady jednou bude třeba beztrestně vraždit, když se teda na ně zákony nevztahují? Praktikování Kristellerovy exprese je pra.sá-na a kdo se této metody zastává nebo jí používá by neměl být nazýván člověkem. Občas se kouknu na diskuze Medical Tribune, vedle normálně smýšlejících a slušných diskutujících (často lékaři), se tam poměrně hojně objevují i pěkné ho.ad.a (taky lékaři) - názory, se kterými jsem měla možnost se setkat, by pasovaly akorát tak na kriminálníky a tento do.b-tek nás tady jako má léčit, jo? No to se pak nedivím, že to u nás kolikrát vypadá, jak to vypadá. Přestože české zdravotnicví má velký potenciál být kvalitní a někteří lékaři jsou skutečně šikovní a mají dobrý charakter, skutečnost, že se v této oblasti pohybují i naprostá zvířata, veškerou kvalitu poskytované zdravotní péče táhne úplně ke dnu. Nejen naprostá absence empatie vůči pacientům, pocit nadřazenosti, bezcitnost a notná dávka sadismu jsou důvodem, proč je u nás Kristeller. exprese stále hojně používaná - velkou mírou se na tom podílí i prostý zvyk lékařů a zdrav. sester takto fungovat a také nedůvěra k ženám v roli rodiček a k přirozenému porodu. Každý extrém - ať už nepřirozený, lékaři vedený, porod, nebo nebezpečný porod doma, může vést k tragédii. Je potřeba najít optimální řešení, které bude vyhovovat všem zúčastněným stranám a především rodičkám.

8 1
možnosti
JT

Zajimalo by me, kolik deti porodila, pripadne odrodila autorka. A jak ny dopadlo porovnani poctu uspesnych porodu se zkusenym porodnikem.

6 9
možnosti

co to má společného s tím, že spousta doktorů nejedná profesionálně?

9 1
možnosti
JT

Jako muž nemohu posoudit, žena rodila v porodnici a poměrně hladce (byla tenkrát mladá, první dítě v 21 letech). U porodu jsem nebyl, ještě to nebylo v módě. Fandím přirozenosti a Vašemu (a snad i mému) typu bláznovství. Těším se na další články.:-)

4 0
možnosti
IH

Ach jo další co straší mladé rodičky,odrodila jsem 2 děti a tyhle kecy mám nejraději.Zapomněla jste napsat rodit doma to je  přece nejlepší, doktoři jsou přece na ...dvě věci

9 16
možnosti
Foto

Ba naopak, existují i výjimky mezi doktory, např. francouzský porodník Michelle Odent, který u porodu doporučuje lékařům sednout si do rohu a popíjet kávu. :-D Věřím a moc si přeji, aby výjimky existovaly i u nás a je možné, že existují, netvrdím, že ne. Také netvrdím, že rodit doma je nejlepší. Nejlepší je to tam, kde se žena cítí bezpečně - právě kvůli příznivým biochemickým procesům v těle, které při pocitu pohody a bezpečí při porodu probíhají. Někdo se cítí bezpečněji doma, někdo v porodnici. Ideální by byl samozřejmě zlatý střed - porodní dům - kde by se žena necítila jako pacient. Cítí-li rodící samice zvířete nebezpečí, porod se zastaví - to proto, aby mohla před nebezpečím utéci. Stejně tak funguje při porodu tělo ženy.

15 0
možnosti
ZA

Z jedné příbuzné takhle před pár lety děcko vytlačili. Rodila hezky v leže. Napumpovali do ní x dávek oxytocinu, z extrémně silných kontrakcí pak byla totálně vysílená. Doktor jí předem řekl, co se chystá udělat, že to je jediná možnost, jinak dítě nemusí přežít. Také ji zapřísáhl, aby o tom nikde nemluvila. V rodině se zážitek šíří šeptandou mezi ženami jako ta "zakázaná věc, co zachraňuje život dětem i matkám, ale nesmí se o ní mluvit, aby toho šikovného pana doktora nezavřeli."

5 0
možnosti
Foto

Fajn, a jak byste si to tedy představovala Vy? Já nejsem žena, ale mám dvě děti, a z toho, co jsem za život sem tam pochytil, tak zejména prvorodičky by bez lékařského vedení porodu byly dost "neklidné" a porod, při kterém by byly nechány samy sobě na pospas, by pro ně byl doslova traumatem. Myslím, že špatné chování některých jedinců - lékařů, obracíte v a-priori špatný systém. A s tím nesouhlasím.

5 11
možnosti
ZA

Pane Kroupo, zkuste připustit, že mezi "doktor rodí a žena dělá, co se jí řekne" a "prvorodička rodí úplně sama bez jakékoli podpory a přípravy", existuje ještě několik dalších možností. Jako třeba "ženu provází u porodu zkušená porodní asistentka, která ji na přirozený porod připravovala během těhotenství a doktor sleduje situaci, kdyby se opravdu něco zvrtlo".

11 1
možnosti
JJ

Kdepak moje švagrová kdysi vykládala - u starší dcery, pak mí sestřička 2x skočila na břicho a malá byla venku. Protože vím že jí mohli i zabít tak jsem se zeptala jestli protestovala a ona se divila proč. Dceři bude už 18, ale její matka si pořád myslí, že její porod byl v pořádku. Měla štěstí.

Když budoucí matky nebudou vědět o tom, že je to zakázané, budou to akceptovat. Jen, když se při tom postupu ohradí a budou si stěžovat, přestane se to používat.

14 0
možnosti
Foto

Stát a hlavně budoucí čerpá s nové a nové generace a v tom má nezastupitelnou roli rodina a v ní žena, která porodí potomka... Karlo, až se divím, že váš blog nemá více příspěvků, neboť odhalujete nejen pro nás  muže, mnohdy nepochopitelné příběhy porodů pod dohledem lékařů. Jsem rád, že jste blázen Karlo :-P v dobrém slova smyslu a pište určitě.[>-]EU

9 0
možnosti
ZB

Když jsem rodila poprvé, porod probíhal celkem rychle, hlavička dítěte podle lékařky už koukala ven, když se mi najednou vedle stojící sestra vrhla celou vahou na břicho, dítě doslova vyletělo ven a já jsem byla potom hodně potrhaná. do dneška jsem nevěděla, co se to vlastně stalo, až díky tomu vašemu článku se mi to objasnilo. Stalo se to v roce 1970 na gynekologické klinice v Bratislavě.

12 1
možnosti
TH

Vidite, jste jako zena matka naprosto nevedoma co se smi a nesmi. Dokonce se vas nikdo pri zakroku neptal....dodneska.  Smutne, jak se zachazi se zenami, ovsem ja jsem to taky nevedela.

2 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8171x
Odmítám nekriticky přijímat vše, co je nám společností předhazováno jako normální či dokonce prospěšné. Náš svět je vzhůru nohama. Věříme lékařům více než svému vlastnímu tělu. Jíme jídlo, které nás pomalu zabíjí - ale raději zavíráme oči, abychom nemuseli jinak. Žijeme tím, co je venku, a svět uvnitř nás necháváme umírat. Slepě věříme médiím a společenskému diktátu a stáváme se ovcemi. Věříme, že pravda je to, co si myslí většina. A když je někdo jiný a smýšlí jinak, je to hned blázen. Tak tedy těší mne! Jsem jeden z nich. :-D

 

karla.mikova@seznam.cz

Seznam rubrik