Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

ADHD není porucha. Jde o přirozený stav vyvíjejícího se mozku, který má své fáze, kdy zvládá přijímat určité informace v určitých formách. Ne nejsem žádný psycholog, jen jsem si o tom něco načetl. Hlavně informace o tom, že tyto "poruchy" nezpůsobují žádný problém tam kde je dětem umožněno svobodné učení. Viz školy typu Summerhil, nebo Sudbury Valey.

https://www.svobodauceni.cz/clanek/adhd-a-jine-diagnozy-v-summerhillu/

https://www.svobodauceni.cz/clanek/4-duvody-proc-by-se-mel-system-nuceneho-vzdelavani-zhroutit/

1 2
možnosti
Foto

Dobrý den, a vy máte doma dítě s ADHD? Pak by váš pohled možná nebyl jen teoretický. Ano, pro dítě je ADHD přirozený stav. Ale tento stav mu velmi stěžuje fungování ve světě.

3 0
možnosti
LV

Je to moc dlouhé, takže jsem některé pasáže jen tak očima přeletěl, ale můžu z praxe něco podotknout k těm ADHD školákům ve věku 15 - 18 let. Jako učitel jsem s nimi taky míval těžké pořízení, ale před asi 2 lety jsem se dostal díky "vedlejšáku" v našem spádovém MAPu na zajímavou besedu s psycholožkou, která se právě věnuje ADHD žákům v tomto věku. A potvrzuji, že říkala to, co píšete Vy. Jen ty formy práce jsou odpovídající věku. Prostě je třeba je zaměstnat. A nechat je mluvit, pokud mluví k věci. Měl jsem loni třeťáka, echt "ádéhádě", jak píšete. Pořád mluvil, nedal se zastavit. Vyrušoval, neposeděl. Bylo to v Technologii oprav. On se zjevně doma vrtal v autech a nesmírně ho to bavilo. Poučen besedou jsem ho nechal, aby vyprávěl, co dělá, jak to dělá, a dopadlo to tak, že on mluvil za mě, já jsem ho jen držel v linii a vedl třídu, aby si dělal poznámky. To jsem ho přerušil, on si taky psal. A když se vypovídal, když už dál nevěděl, vzal jsem si slovo já a on doplňoval mě. A když nebylo jiné zaměstnání, poslal jsem ho třeba otevřít nebo zavřít okno. Nepíšu to proto, abych ukázal, jaký jsem skvělý učitel, ale dávám do placu svou zkušenost s tím, že jinak to prostě nešlo.

Teď mám opačný problém, plnou třídu sfing, které musím spíš hecovat... :-)

7 0
možnosti
Foto

Váš třeťák měl štěstí, že narazil na tak skvělého učitele. I já se naštěstí setkala i mezi kantory se spoustou takových, kteří se snažili dítě pochopit a ne hned odsoudit.. Ano, potřebují především zaměstnat! :)

1 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8171x
Odmítám nekriticky přijímat vše, co je nám společností předhazováno jako normální či dokonce prospěšné. Náš svět je vzhůru nohama. Věříme lékařům více než svému vlastnímu tělu. Jíme jídlo, které nás pomalu zabíjí - ale raději zavíráme oči, abychom nemuseli jinak. Žijeme tím, co je venku, a svět uvnitř nás necháváme umírat. Slepě věříme médiím a společenskému diktátu a stáváme se ovcemi. Věříme, že pravda je to, co si myslí většina. A když je někdo jiný a smýšlí jinak, je to hned blázen. Tak tedy těší mne! Jsem jeden z nich. :-D

 

karla.mikova@seznam.cz

Seznam rubrik