Děkujeme za pochopení.
M63a73r66t97i69n 36R42ý39d45l
Mno, mám dva synovce, jednomu je 10 a druhému 3. Starší měl diagnostikované ADHD a mladší ho má také. Můj názor: za nás žádné ADHD nebylo, nebo se neumělo diagnostikovat a byli jsme živí a zlobiví kluci (nevím jak na tom jsou holky), dostali jsme výprask nebo zaracha a bylo. Nyní je každé druhé dítě s ADHD a připadá mi to jako výmluva rodičů, kteří neumějí děti vézt k plnění daných úkolů, jsou nedůslední a dopouštějí se dalších chyb výchovy rodičů. Já říkám, že to co nenaučíš dítě do 3 let, tak už to půjde těžko. Děti dnes nezdraví, nepoděkují, nepoprosí, berou vše jako samozřejmost a rodiče, aby měly pokoj, tak rezignují. To je dle mého ADHD - a psychologové si vytvořili skvělý zdroj příjmu. Zajímavé, že starší synovec začal chodit do stájí, kydá hnůj, stará se o koně a najednou nepotřebuje psychologa a po ADHD se taky zaprášilo.
J47i67ř43í 88Č19u10m66p36e44l88í95k
Tohle je názor správného vidláka. Praštil jsem ho bičem/vařečkou/holí a bylo po nemoci.
ADHD je fakt. Můžeme se bavit, jestli je to nemoc či odchylka od žádoucího normálu, ale existuje. Evoluce jde různými cestami a část jejích výrobků se hodí do škol, část s tím má problém (to nemluvím o IQ, ale o jiných faktorech). Stejně jako třeba určití lidé mají problémy se čtením a psaním. Jejich geny byly naprogamované na něco jiného a za 200 let se nesrovnaly. Máme tři možnosti.
1) Váš vidlácký bič
2) Přizpůsobit jim výuku a respektovat odlišnosti
3) Podělat se z nich a omluvit je z každého problému kvůli jejich dysxxxxxx
P71a78v61e76l 36V40ě23t54r21o11v36e29c
"My po dětech chceme, aby se soustředili a neztráceli zájem ani po x hodinách výuky denně." Zdroj: https://karlamikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=736809
Je zvláštní, že poučují lidé, kteří nezvládají ani český pravopis. Asi paní blogerku tato zbytečnost nebavila.
P51e30t94r 72K22a41d38l20e76c
Vždycky, když čtu článek s tématikou školství, především pak článek s podobným zaměřením (aneb jak je to špatně a jak by se to mělo dělat, aby to bylo dobře), nemůžu si pomoct a vždycky nejprve přemýšlím nad tím, zda jeho autor sám učí nebo ne. Pomůžete mi to vyřešit?
J41a44r51m77i97l98a 17V30a84v21r88o71c39h23o87v27á
Do školy jsem začala chodit v roce 1954, je to už dávno, ale je zajímavé, že tehdy snad vůbec žádné děti s takovou diagnózou se v naší škole nevyskytovaly; byly jen množiny dětí, které se prolínaly: pilné a nepilné, chytré a nechytré, hodné a zlobivé, vše v různých stupních a kombinacích. Ve třídě jen jeden vyučující, sám na něco kolem třiceti dětí, a kupodivu, zvládal to vyučující i všechny děti se něco naučily.
Dnes je žáků ve třídě v průměru patnáct ( u nás v obci), nejméně jeden asistent a děti, které se zde rády chovají podobně, jako opice v pralese. Vzdělávání ustupuje do pozadí, podstatné je udržet jakýs-takýs pořádek, aby se nikomu nic nestalo. Vyučující se těší do důchodu nebo odcházejí pracovat do klidnějších zaměstnání. Moc smutné!
J43a20r48o90m68í23r 36K53r94á16l
Tehdy se tomu říkalo jinak a ty těžší případy byly ve zvláštních školách, ty lehčí zvládl kantor s podporou rodičů.
I77r28e55n29a 90K81r86o10u80p19o68v32á
Problém s dětmi s ADHD ve škole je ten, že takové děti do běžné školy prostě nepatří. Patří do školy, kde je učí speciální pedagogové, kde je interval mezi učením a odpočinkem přizpůsoben jejich potřebám, kde je ve třídě takový počet žáků, který lze zvládnout. Nikde není napsáno, že žák s ADHD nemůže zvládnout veškeré učivo a úspěšně studovat (naopak, vysoké procento dětí s ADHD jsou velmi inteligentní), ale má prostě speciální potřeby, o častém výskytu přidružených problémů (různé "dys", poruchy autistického spektra, deprese, agresivita) ani nemluvě. Prostě nepatří mezi normální děti, protože je ruší, obtěžují a často i ohrožují - a hotovo. Není mi jasné, jaký smysl má za každou cenu docílit toho, aby dítě s postižením, poruchou nebo závažým problémem za každou cenu (a často s nevalným úspěchem) absolvovalo běžnou základní školu, když na speciální by mohlo získat v každém směru mnohem více a navíc by odpadlo obtěžování, narušování výuky a zdržování normálních žáků, kteří následkem přizpůsobování tempa, také často nedosahují takových výsledků, jakých by mohli.
Mimochodem nechápu, proč autorka blogu (a nejen ona, zdá se mi) operuje s pojmem "normální", jako by to bylo něco opovrženíhodného nebo dokonce nežádoucího. Nevím co je špatného na dítěti, které je přiměřeně ukázněné, schopné se soustředit a přimět se plnit i úkoly, které ho třeba zrovna nebaví.
Škola není a nemá být zábavní park, je to příprava na reálný život a povolání a musí žáka vybavit základní sumou znalostí a schopností, aby v životě obstál. Škola není a nemá být zábavní park. Představa, že existuje systém, který vše potřebné (včetně sebekázně a schopnosti dotáhnout práci do konce) naučí dítě jaksi mimochodem, aniž by si to uvědomovalo a aniž by se muselo přemáhat a namáhat, je nesmysl. Dítěti (ostaně i dospělému) leze samo do hlavy to, co ho baví a kčemu má nadání, v ostatních oborech se prostě musí namáhat a přemáhat, má-li nabýt potřebných znalostí.
J38i29ř44í 98Č20u61m32p68e97l95í88k
Lidé jako Vy mluví hodně o dětech.
Jak Vaše strategie vychází finančně?
J90a31n88e74k 65W29a17g83n39e42r
Píšete, že se vám líbí volba zaměření v Německu. Ale připravovaná Strategie2030+ chce pravý opak, tedy jednotnou školu až do 15 let.
H77a57n21a 81M28á56r68o13v73á
Přesně. Vždyť ti různí prosazovatelé inkluze bojují za zrušení víceletých gymnázií a začínají polehoučku mluvit i o zavedení povinné spádovosti škol, aby rodiče, kteří mají zájem na vzdělání dětí, nemohli přeložit své dítě do školy, která se nepyšní v každé třídě několika "žáky z prostředí, kde vzdělání není prioritou" a nějakým tím agresivním autistou.
F30r36a18n81t38i57š14e41k 35K40š39í63r
Tyto nemoci jsou uměle vytvořeným problémem. Je to násilný přístup k dětem, které se díky svému temperamentu nechtějí nechat zavírat do vězení, kterým říkáme školy.
J70i49ř46í 97K55a34r54b42a25n
Děti jsou pořád stejné, to my dospělí jsme se změnili. Děti jsou jen naším obrazem ...
J83a68n 63R21á49ž
Podle dnešních kritérií, jsme byl zcela typické dítě s ADHD. Vzhledem k tou, že živost, nesoustředěnost neschopnost "být hodný", atd. nebylo tehdy diagnostikováno jako psychická porucha vyžadující nějaké úlevy, neměl jsem ve škole žádné výhody,ani zvláštní zacházení a tak stačil jen poněkud "tvrdší" přístup ze strany rodičů i učitelů a já s vyznamenáním dokončil nejenom základku, ale později i průmyslovku.
Takže si dovolím tvrdit, že děti jsou stejné, ale my jsme změnili k nim přístup a nejsem přesvědčen, že je to pro děti dobré!
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8171x
karla.mikova@seznam.cz